Verantwoord afvallen

Heb je al een lange tijd de wens om af te vallen maar lukt het je niet? Heb je al vaker een poging gedaan maar zonder blijvend resultaat?

Wees gerust, niemand houdt een streng dieet lang vol, diëten zijn niet de oplossing. Afvallen zonder dieet is de beste manier om blijvend kilo’s kwijt te raken. Ik help je bij het veranderen van je leefstijl en begeleid je naar een eetpatroon wat bij je past en waarmee je een duurzaam gewichtsverlies bereikt. Daarbij kijk ik niet alleen naar de huidige voeding maar ook naar hoe je leven er op dit moment uitziet, beweging, stress, slaap, en de emoties die spelen rondom het eten. Ik geef je praktische adviezen waar je direct mee aan de slag kunt. Kleine veranderingen maken vaak al een groot verschil!

Medisch voedingsadvies

Het verminderen van je darmklachten of het verlagen van je cholesterol? Soms vraagt je gezondheid om de aanpassing van je voeding.

Een medische reden kan een stok achter de deur zijn om het roer rigoureus om te gooien. Het veranderen van de voeding kan in belangrijke mate bijdragen aan gezondheidswinst. Bij lichamelijke of medische klachten kijk ik of er een verband is tussen de klacht en de voeding en hoe je door je voeding aan te passen, je klachten kunt laten verminderen.

Ik geef je graag een praktisch uitvoerbaar advies op maat bij:

  • Te hoog cholesterol
  • Darmklachten
  • Diabetes
  • Kanker
  • Slikproblemen
  • Lactose-intolerantie
  • Coeliakie
  • Hoge bloeddruk
  • COPD

Hulp bij emotie-eten

Eet jij soms puur uit verveling een zak chips weg? Of kun je dat pak koekjes niet laten liggen omdat je moe, boos, verdrietig en/of gestrest bent? Dan ben je net als veel anderen wellicht een emotie-eter.

Je eet dan niet zozeer om je lichaam te voeden, maar om je beter te voelen. Eten geeft je kort een warm en tevreden gevoel. Het probleem hiervan is dat dit op de lange termijn ervoor kan zorgen dat de kilo’s er aan blijven komen of dat het maar niet lukt om gewicht te verliezen.

Graag ga ik samen met jou aan de slag om de strijd aan te gaan met het emotie-eten. Met gebruik van de technieken van ‘Emotie eten de Baas’ leer je hoe je beter om kunt gaan met het eten uit emotie.


Hulp bij emotie-eten

Vegetarisch of vegan eten

Wil je voor het dierenwelzijn, milieu, en/of voor je eigen gezondheid vegetarisch of veganistisch gaan eten? Of eet je al vegetarisch of veganistisch? Een aantal voedingsstoffen vragen hierbij extra aandacht.

Als je een tekort hebt, kun je bijvoorbeeld last krijgen van bloedarmoede, vermoeidheid, een slechte concentratie of psychische klachten. Ik bereken jouw behoefte maar check ook de huidige inname van o.a. energie, eiwit, ijzer, vitamine B1 en B12. Vervolgens maak ik een voedingsadvies op maat waarbij ik rekening hou met jouw persoonlijke voorkeuren. Zo komt jouw lichaam niets tekort!

Ook voor kinderen in de groei is het mogelijk om vegetarisch of veganistisch te eten, ook hierbij geef ik graag advies.


Laatste blogs

Lees mijn laatste blog-posts over vega(n) voeding.