veganistisch bonen en vlees

De gezondheidsvoordelen van bonen ten opzichte van vlees

Zie hieronder het plaatje voor een uitgebreide vergelijking.


undefined


Daarnaast:

  • Bonen helpen bij het verlagen van het cholesterol, bloeddruk en het stabiel houden van de bloedsuiker.
  • Het eten van bonen wordt geassocieerd met een lager risico op hart- en vaatziekten, diabetes type 2, dementie, kanker en andere chronische ziekten.
  • De vezels uit bonen voeden je darmmicrobioom waardoor de bacteriĆ«n in je darm meer korte-keten vetzuren kunnen produceren, wat zorgt voor o.a. meer ontstekingsremmende stofjes in het bloed.
  • Het eten van bonen is diervriendelijk.
  • De teelt en productie van bonen heeft een zeer lage klimaatbelasting. Peulvruchten eten in plaats van vlees is heel veel minder milieubelastend.
  • Bonen bevatten o.a. veel vezels, kalium, magnesium, ijzer, zink en eiwitten.

Wil je graag meer bonen eten en minder dierlijke producten, zoals vlees en zuivel? Voor je gezondheid, voor de dieren en/of voor moeder aarde? Maar weet je niet hoe je het aan moet pakken? Ik help je graag verder! Ik word vergoed door alle zorgverzekeraars. Neem nu contact met me op!


Met andere woorden: Planten zijn de toekomst! 



Bekijk ook...

sojamelk en cholesterol

Sojamelk vs koemelk & hart- en vaatziekten (nieuw onderzoek)

Soja bevat enkele gezondheidsbevorderende componenten zoals polyfenolen & isoflavonen

12 september 2022

Pure chocolade en humeur

NIEUW ONDERZOEK: Pure chocolade en humeur + darmgezondheid

Eind 2021 kwam er een onderzoek uit over het effect van pure chocolade

25 mei 2022

afvallen met een onbewerkt veganistisch dieet

Gezond gewicht bereiken - waarom een plantaardig voedingspatroon helpt!

Verzadigd zijn en toch gewicht verliezen of op gewicht blijven.

20 mei 2022