Hart- en vaatziekten

Gezonde voeding is één van de belangrijkste factoren om complicaties en klachten bij hart- en vaatziekten te voorkomen. Maar wat is nou gezond voor hart en bloedvaten? En hoe breng je dat in de praktijk?

Inmiddels is er veel wetenschappelijk bewijs beschikbaar die laat zien hoe een voeding waarin fruit, groenten, volkoren granen en bonen centraal staan hart en bloedvaten gezonder kunnen maken en kunnen helpen herstellen.

Ik help je graag verder met een persoonlijk voedingsadvies, voor jou op maat gemaakt. 

Bekijk ook mijn blogs over voeding bij hart- en vaatziekten.

Recentelijk ben ik afgestudeerd aan de T. Colin Campbell Center for Nutrition Studies en heb ik mijn 'Plantbased Nutrition' certificaat behaald. Tijdens deze studie heb ik geleerd hoe je voeding kunt inzetten om o.a. hart- en vaatziekten te voorkomen en om complicaties te verminderen. 

inline

sojamelk en cholesterol

Sojamelk vs koemelk & hart- en vaatziekten (nieuw onderzoek)

12 september 2022

Bonen of vlees gezonder

De gezondheidsvoordelen van bonen ten opzichte van vlees

19 juni 2022

matcha gezond

Is matcha thee gezond?

26 maart 2021

Vleesvervangers gezond

Zijn vleesvervangers gezond?

16 februari 2021